Главная » Статьи » ПРАВОСЛАВНЫЕ ПРАЗДНИКИ » Вход Господень в Иерусалим |
Вход Господень в Иерусалим
Значение праздника За неделю до Святой Пасхи Церковь празднует Вход Господень в Иерусалим, или Вербное воскресенье. Это событие описывают все четыре евангелиста как одно из главных в земной жизни Спасителя. Сотворив накануне чудо воскресения Лазар, Христос совершает торжественное вхождение в Иерусалим. Новость о происшедшем чуде воскрешения человека, пробывшего в гробнице уже четыре дня, мгновенно разнеслась по иерусалимским пределам, и народ восторженно встречал Христа, громко восклицая: «Осанна (Спасение) Сыну Давидову! Благословен Грядущий (Приходящий) во имя Господне!» Люди срезали зеленые пальмовые ветви и постилали их вместе со своими одеждами под ноги въезжавшему в Святой град- так в Древнем Израиле встречали только царей и победителей. Но не для славы пришел Господь накануне еврейской Пасхи в Иерусалим, а для того, чтобы претерпеть Крестную смерть для спасения людей.
История празднования По традиции Святого Града, существовавшей еще до X века, в этот праздник вечером происходит торжественное шествие с пальмовыми ветвями из Вифании в Иерусалим. На Руси верующие идут в храм не вечернее праздничное богослужение с веточками вербы. Этим растением заменяют пальмовые ветви, которые не растут в наших краях. Верба раньше всех распускается весной, ею сама природа возвещает нам победу жизни над смертью как образ Воскресения Христова. отсюда появилось другое название праздника- Вербное воскресение. Вербу освящают накануне праздника на вечернем богослужении, после чтения Евангелия. Освященные веточки вербы уносят домой и хранят в святом углу рядом с иконами. Вербное воскресение всегда бывает Великим постом, однако в этот день делается послабление в пище: на трапезе разрешается рыба.
Радуйтеся всегда о Господе: и паки реку: радуйтеся. Кротость ваша разумна да будет всем человеком. господь близ. Ни о чемже пецытеся, но во всем молитвою и молением со благодарением прошения ваша да сказуются к Богу: и мир Божий, превосходяй всяк ум, да соблюдет сердца ваша и разумения ваша о Христе Иисусе. Прочее же, братие (моя), елика суть истинна, елика честна, елика праведна, елика пречиста, елика прелюбезна, елика доброхвальна, аще кая добродетель и аще кая похвала, сия помышляйте. Имже и научистеся, и приясте, и слышасте, и видесте во мне, сия творите: и Бог мира будет с вами. Иисус же прежде шести дний Пасхи прииде в Вифанию, идеже бе Лазарь умерый, егоже воскреси от мертвых. Сотвориша же Ему вечерю ту, и Марфа служаше: Лазарь же един бе от возлежащих с Ним. Мариа же приемши литру мира нарда пистика многоценна, помаза нозе Иисусове, и отре власы своими нозе Его: храмина же исполнися от вони масти (благовонныя). Глагола же един от ученик Его, Иуда Симонов Искариотский, иже хотяше Его предати: чесо ради миро сие не продано бысть на триехъ стех пенязь и дано нищимъ? Сие же рече, не яко о нищих печашеся, но яко тать бе, и ковчежец имеяше, и вметаемая ношаше. Рече же Иисус: не дейте ея, да в день погребения моего соблюдет е: нищия бо всегда имате с собою, Мене же не всегда имате. Разуме же народ мног от иудей, яко ту есть: и приидоша не Иисуса ради токмо, но да и Лазаря видят, егоже воскреси от мертвых. Совещаша же архиерее, да и Лазаря убиют, яко мнози его ради идяху от иудей и вероваху во Иисуса. Во утрий (же) день народ мног пришедый в праздник, слышавше, яко Иисус грядет во Иерусалим, прияша ваиа от финик, и изыдоша в сретение Ему, и зваху (глаголюще): осанна, благословенъ грядый во имя господне, царь израилев. Обрет же Иисус осля, вседе на не, якоже есть писано: не бойся, дщи сионя: се царь твой грядет, седя на жребяти осли. Сих же не разумеша ученицы Его прежде: но егда прославися Иисус, тогда помянуша, яко сия быша о Нем писана, и сия сотвориша Ему. Свидетелствоваше убо народ, иже бе (прежде) с Ним, егда Лазаря возгласи от гроба и воскреси его от мертвых: сего ради и срете Его народ, яко слышаша его сие сотворша знамение.
Тропарь, глас 4 Спогребшеся Тебе крещением, Христе Боже наш, безсмертныя жизни сподобихомся Воскресением Твоим, и воспевающе зовем: осанна в вышних, благословен Грядый во имя Господне. Кондак, глас 6 На престоле на небеси, на жребяти на земли носимый Христе Боже, ангелов хваление, и детей воспевание приял еси зовущих Ти: благословен еси грядый Адама воззвати. Величание Величаем Тя, Живодавче Христе, осанна в вышних, и мы Тебе вопием: благословен Грядый во имя Господне.
| |
Категория: Вход Господень в Иерусалим | Добавил: друзья (22.05.2015) | |
Просмотров: 442 | |